The Working Group depends on its members’ commitment and energy to carry out its work, as it does not have any funds for staff or other expenses at its disposal. At its General Meetings, its members will elect a managing committee, which will conduct the Working Group’s activities on a voluntary basis and choose a spokesperson and a deputy spokesperson from among its members.

The general meeting (September 2018) elected the following members to the managing committee:

Dr. Mareike König | Spokesperson
Committee member since 2014; German Historical Institute Paris, Library Director, Institut historique allemand, 8 rue du Parc-Royal, 75003 Paris, France; tel. +33 (0)1 44 54 51 62

Prof. Christoph Schäfer | Deputy Spokesperson
Committe member since 2014; Professor of Ancient History at the University of Trier, Fachbereich III - Alte Geschichte, Raum BZ 19, 54286 Trier, tel. (0) 651 201-2435 (Sekr.: 2437)

Dr. Martin Dröge
Committee member since 2018; Historisches Institut der Universität Paderborn, Wissenschaftlicher Mitarbeiter Arbeitsbereich Neueste Geschichte; Warburger Str. 100, 33098 Paderborn, Tel.: +495251602438

Jun. Prof. Dr. Torsten Hiltmann
Committe member since 2016; Münster University, Assistant Professor of High and Late Medieval History and Auxiliary Sciences of History, Department of History, Universität Münster, Domplatz 20-22, 48143 Münster. Tel.: +49 (0) 251 83-24314

Marina Lemaire
Committee member since 2018; Universität Trier. Servicezentrum eSciences, project manager for digital infrastructures, virtual research platform „FuD“, DM-Gebäude. Raum DM 250, 54286 Trier; Tel.: +49 (0)651 201 3322

Dr. Anna Menny
Committee member since 2018; Institut für die Geschichte der deutschen Juden; Koordinatorin der Online-Quellenedition "Hamburger Schlüsseldokumente zur deutsch-jüdischen Geschichte", Sprecherin des Netzwerks Jüdische Geschichte digital, Beim Schlump 83, 20144 Hamburg, Tel.: 040/42838-4060

Dr. Katrin Moeller
Committee member since 2014; Universität Halle-Wittenberg, Leiterin des Historischen Datenzentrums Sachsen-Anhalt, Institut für Geschichte, Emil-Abderhalden-Str. 26-27, 06108 Halle, Tel.: +49(0)3455524286

Dr. Annette Schuhmann
Committe member since 2018; wissenschaftliche Mitarbeiterin am Zentrum für Zeithistorische Forschung und Redakteurin des Fachportals Zeitgeschichte online, ZZF Potsdam, Am Neuen Markt 1, D-14467 Potsdam, Tel.: +49(0)331-2899119.

Dr. Jörg Wettlaufer
Committe member since 2018;
Koordinator Digitalisierung Studium und Lehre der Philosophischen Fakultät, Georg-August Universität Göttingen, Senior Research Associate, Göttingen Centre for Digital Humanities (GCDH) ; Kontakt: Göttingen Centre for Digital Humanities, Papendiek 16, 37073 Göttingen; Tel.: +49 (0)551 39-20477

Auf der konstituierenden Mitgliederversammlung (September 2012) wurden sechs Komiteemitglieder gewählt. Prof. Dr. Simone Lässig (Sprecherin) und Prof. Dr. Charlotte Schubert (stellv. Sprecherin) standen der AG in den ersten beiden Jahren vor. Auf der 2. Mitgliederversammlung im September 2014 wurden sieben Komiteemitglieder gewählt. Prof. Dr. Peter Haslinger (Sprecher) und Dr. Mareike König (stellv. Sprecherin) standen der AG bis September 2016 vor. Auf der 3. Mitgliederversammlung im September 2016 wurden sieben Personen in das Komitee gewählt. Sprecherin war Dr. Mareike König, stellvertretender Sprecher Prof. Dr. Christoph Schäfer.